RK Twello

Pleinfeest Duistervoorde 2024: een intercultureel festival op het plein voor de Martinuskerk

25 mei 2024, 13:00 - 16:00 uur
Locatie: Sint Martinuskerk Twello

De voorbereidingen zijn in volle gang, de kelen worden gesmeerd, de mise en place voor het eten staat klaar, de kunstenaars hebben mooi werk gemaakt. De buurtbewoners van de Kerklaan Duistervoorde gesteund door veel enthousiaste inwoners, kunstenaars, koren en musici uit onze gemeente laten u graag meegenieten van muziek, eten en kunst uit culturen van over heel de wereld.

ETEN-EET U MEE?

Maar liefst 20 verschillende culturen uit Voorst gaan u verrassen met een hapje uit hun land. Een ware ‘culinaire’ wereldreis. Voor een klein prijsje van € 0,50 per hapje geniet u mee. Neemt u kleingeld mee? De opbrengsten gaan naar verschillende goede doelen.

De vrijwilligers van de Sint Franciscus parochie verzorgen koffie & thee. De kerk is open tijdens het pleinfeest.

MUZIEK & ZANG-KOM LUISTEREN EN ZING MEE!

Wim Draaijer komt met zijn prachtige zelfgebouwde draaiorgel, het volwassen leerorkest van Excelsior laat zien wat het kan, Shantykoor de Trossen Los, het Martinuskoor en het Wocokoor treden op, net als Michelle Rambonnet, Selma Kok en verschillende Oekraïense musici. Terwijl u geniet van een hapje en een drankje aan de lange tafels op het plein, zijn er kunstenaars actief die schilderen en tekenen. Fotografen leggen de festiviteiten vast op de gevoelige plaat.

JAAR VAN ELKAAR

Het Pleinfeest Duistervoorde is mogelijk dankzij alle vrijwilligers en de hulp van de Martinuskerk en een financiële bijdrage van de gemeente Voorst vanwege het Jaar van Elkaar. Wethouder Peter Wormskamp opent tijdens het pleinfeest Duistervoorde om 14.20 uur het Jaar van Elkaar met een geweldige Sing-a-long met alle koren en het publiek.

Kom gezellig naar dit Pleinfeest Duistervoorde op zaterdag 25 mei om samen te genieten.