Parochiebedevaart: De Stille Omgang met programma voor jongeren

16 maart 2024

We kennen Amsterdam als de stad van vrijheid, van honderden nationaliteiten en een uitgaansleven dat nooit pauzeert. Maar Amsterdam heeft ook een naam als Mirakelstad. In de middeleeuwen vond hier een wonder plaats en elk jaar is er een bedevaart, de Stille Omgang, om dit te gedenken. In stilte trekken duizenden pelgrims door de drukke Amsterdamse binnenstad.

Dit jaar is de Stille Omgang op zaterdag 16 maart, met als thema ‘Pelgrims van hoop, biddend voor vrede’. Vanuit onze parochie willen we met een groep afreizen om samen deel te nemen aan deze bedevaart. Het is een prachtige kans om onze hoofdstad even door een heel andere bril te bekijken. Voor jongeren begeleidt onder anderen onze pastoor Henri ten Have op die dag vanaf 16:30u een programma in de Papegaaikerk. Dit is het jongerenprogramma van Jong Aartsbisdom. Om er op tijd bij te zijn, willen we om 14:30u verzamelen in Apeldoorn in het parochiehuis om met de trein van 14:59 naar Amsterdam te gaan.

Om 20:00u ’s avonds start in de Nicolaasbasiliek in Amsterdam het officieel programma voor het aartsbisdom met een pontificale eucharistieviering met kardinaal Eijk als hoofdcelebrant. Ook hier zullen we met een groep samen naartoe reizen. Daarvoor willen we om 17:45u verzamelen in het parochiehuis in Apeldoorn om de trein van 18:14 naar Amsterdam te nemen. Voor jongeren die het niet redden om ’s middags het programma van Jong Aartsbisdom mee te doen, of die liever pas ’s avonds aanhaken, is dit ook een goede optie. De jongeren die het middagprogramma wél meedoen, zullen zich om 20:00u in de Nicolaaskerk bij de rest voegen.

Van harte welkom dus, dit wordt ongetwijfeld een mooie en inspirerende reis! Aanmelden is zeer gewenst via leden@franciscusparochie.com. Dan houden we je op de hoogte. Informatie over de Stille Omgang is te vinden op de officiële website. En lees hier meer over het programma van het (Jong) Aartsbisdom.