Maria processie Renkum

9 september 2023, 14:00 uur

De kerk van Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming in Renkum bestaat 100 jaar. Op 11 september 1923 is de kerk aan het begin van de Dorpsstraat ingewijd door aartsbisschop mgr. Van de Wetering. Maar een eeuw is maar een deel van de lange kerkhistorie van Renkum: die gaat ruim tien eeuwen terug naar het jaar 1000, toen er al een kapelletje stond… De geloofsgemeenschap Renkum-Heelsum viert het eeuwfeest van de huidige kerk. Zaterdag 9 september (14.00 uur) is er een processie door het dorp. Zondag 10 september om 10.00 uur is de feestelijke Eucharistieviering. Daarna volgt een receptie. Alle medeparochianen worden van harte uitgenodigd Onze Lieve Vrouw te bezoeken. Kunt u niet in het jubileumweekend komen? De kerk van Renkum is dagelijks geopend van 9.00 tot 16.00 uur, en maandag tot en met vrijdag bent u ook ’s ochtends welkom in de pastorie, met koffie en thee.