Kerstzang Inloopmiddag Martinuskerk, Twello

18 december 2022, 13:30 uur

Op zondag 18 december vindt in de Martinuskerk in Twello weer de traditionele Kerstzang Inloopmiddag plaats. De Kerstzang wordt dit keer verzorgd door: het Martinuskoor, het shantykoor De Trossen Los, het Kwartet Hans Mol en soliste Yvonne Hemel.

Het optreden van de koren en de soliste is ook nu weer verdeeld in verschillende kleine blokken. Zo zal er deze middag, net als in voorgaande jaren, veel variatie te horen zijn. Het programma bevat ook een aantal welbekende, traditionele kerstliederen. Die kunnen de aanwezigen tijdens de samenzang vrolijk, uit volle borst en enthousiast meezingen. Het Martinuskoor opent met het bekende Puer natus est en brengt weer stemmige en relevante kerstliederen ten gehore, zoals onder meer Christmas Lullaby, Jésus, dans ce Mystère en Frieden, een dit jaar wel zeer toepasselijk lied. Tijdens haar optreden zal soliste Yvonne Hemel onder andere het prachtige Minuit de Chrétien en Coventry Carol vertolken. Het Kwartet Hans zal u laten genieten van enkele Latijnse en Engelse min of meer bekende kerstliederen. In het laatste blok deze middag geven De Trossen Los acte de présence met een reeks welluidende Nederlandse, Duitse en Engelse kerstliederen. En daaronder natuurlijk ook tot slot, de swingende gospelsong Go Tell it on the Mountain.

Ook deze Kerstzangmiddag kent een zogeheten vrije inloop. Belangstellenden kunnen hun aanwezigheid zelf. De aanvang is om 13.30 uur en de zangmiddag eindigt om 15.30 uur. Voor koffie en thee wordt gezorgd. De toegang is gratis. Wel is een vrije gift -tijdens een collecte – ter dekking van de onkosten – natuurlijk zeer welkom.

Mocht u in deze tijd nog meer van stemmige en vrolijke kerstzang willen genieten, dan bent u ook welkom op de kerstconcerten die De Trossen Los verzorgen: op vrijdag 16 december in de Dorpskerk in Twello en op zaterdag 17 december in het Boshuis in Klarenbeek. Aanvang beide keren om 20.00 uur.                  ©AFR©