Herman Finkers en Wishful Singing zingen in de Onze Lieve Vrouwekerk In Mysterium UITVERKOCHT

22 april 2023, 14:00 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

UITVERKOCHT

Herman Finkers en Wishful Singing delen een grote gezamenlijke liefde: het gregoriaans. In april en mei 2023 komen zij terug met In Mysterium, een korte reeks concerten in oa. de Onze Lieve Vrouwekerk in Apeldoorn. In dit concert zullen de schoonheid en de mystiek van het gregoriaans centraal staan. Naar een idee en onder regie van Herman Finkers.

Het concert

Voor de coronaperiode zorgde het ‘meezingen met een gregoriaanse hoogmis’ steevast voor volle kerken. Die grote belangstelling en waardering heeft geleid tot een vervolg.

Bij het concert In Mysterium worden de muziek en de bewegingen in een niet-liturgische context geplaatst en omgevormd tot een meditatief meezingconcert. Zonder eucharistie, communie, priester en acolieten. Maar wel in een kerk, en aangevuld met niet-liturgische teksten en gedichten van o.a. Drs.P, Gerard Reve en Etty Hillesum, passend bij de tijd van het jaar, de Paastijd. Voorgelezen door Herman Finkers. De rust, de verstilde muzikale eenvoud en de actieve deelname van de bezoekers blijven ook bij de concertvorm voorop staan.

In Mysterium – een meditatief meezingconcert waar de bezoekers worden uitgenodigd om actief mee te zingen. Zaterdag 22 april om 14.00 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk te Apeldoorn.

Kaarten zijn te koop via de website; www.wishfulsinging.nl/concert/in-mysterium-apeldoorn/