Gregoriaanse avondzang in de Martinuskerk Twello

24 maart 2024, 16:00 uur
Locatie: Sint Martinuskerk Twello

Op zondag 24 maart a.s. zingt de Schola Gregoriana Isala een vesper met gezangen uit de vastentijd. Het is dan Palmzondag. Eén van de gezangen is dan ook het bekende Pueri Haebreorum:  jongeren trokken zwaaiend met palmen Jezus tegemoet die op een ezel richting Jerusalem ging.

Uit de Vastentijd en de Passieweek is gekozen voor zondag Laetare, Witte donderdag met het Ubi Caritas et Amor en goede vrijdag met het indrukwekkende Christus factus est, Christus is gehoorzaam geworden tot de dood aan het kruis.

De voorbeden worden afgewisseld met verzen uit het vastengezang: Attende Domine. Enkele bekende gezangen die meegezongen kunnen worden zijn het Magnificat en het Pater Noster.

Voorganger in deze gebedsdienst is Rita Vermeltfoort. De Schola staat o.l.v. Bart Willemsen. De avondzang begint om 4 uur, aansluitend op de openstelling van de kerk van 2 tot 4 uur.

Ieder is van harte welkom. Toegang is gratis. Na afloop: een vrije gift.