Gebedsviering voor pater Frans van der Lugt

16 maart 2024, 16:30 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Apeldoorn – Samen met leden van het koor Lucente organiseert de gemeenschap van Sant’Egidio een gebedsdienst, die zal plaatsvinden op zaterdag 16 maart. Een gebedsdienst zo vlak voor Pasen waarin pater Frans centraal staat, en met hem al die andere martelaren die hun leven hebben gegeven voor hun geloof. De geloofsgetuigen van de nieuwe tijd.

Veel mensen zijn in de tijd van het christendom een weg gegaan, tegen beter weten in, opkomend voor de zwakkeren, opkomend voor gerechtigheid en vrede. Liefde voor God en de naasten, naar het voorbeeld van Jezus, was hun drijvende kracht. Voor velen is deze weg letterlijk doodgelopen, wij noemen hen Martelaren. We kunnen vele namen noemen, maar staan in ons gebed stil bij een van hen: Frans van der Lugt, 7 april 2014 vermoord in Homs, in Syrië.

Iedereen is welkom, zaterdag 16 maart, 16.30 uur, Onze Lieve Vrouwekerk.