Concert voor de vrede

16 september 2023, 16:30 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Vrede lijkt zo ver weg in deze tijd, nu de waanzinnige oorlog maar voortduurt in Oekraïne en in veel andere landen. Daarom zijn bijeenkomsten voor de vrede zo noodzakelijk; elkaar ontmoeten, elkaar spreken, bidden en zingen voor de vrede.

Op zaterdag 16 september (aanvang 16.30 uur) zal de Vredesweek op een indrukwekkende en mooie manier worden geopend door een concert van het Jongkoor in de Onze Lieve Vrouwe kerk.

Zij zullen het muziekstuk “The Armed Man: A Mass For Peace” van componist Karl Jenkins ten gehore brengen onder begeleiding van een combo van professionele muzikanten. Het Jongkoor bestaat uit jonge mensen waarvan de meesten lid zijn van het Apostolisch Genootschap.

Lang geleden kreeg ik een CD met een prachtige uitvoering van deze muziek van Karl Jenkins en was erg onder de indruk. Voor de vakantie liet ik deze muziek al horen in de kerk bij het gebed op zaterdagavond. Het is mooi om deze indrukwekkende muziek nu live in onze kerk te horen en de door de componist zelf gekozen beelden te zien. Dit zal de opening zijn van de Vredesweek in Apeldoorn waarvoor wethouder Anja Prins ook is uitgenodigd. Daarnaast zal imam Burak Cilic een gebed reciteren tijdens dit concert en mag ik vanuit de Katholieke traditie een gebed voor de vrede verzorgen. Het wordt zo een indrukwekkende middag en een mooie samenwerking tussen religies.

En wie wil er niet luisteren naar de prachtige zang van het Jongkoor met een fantastische begeleiding? Zie deze impressie: https://youtu.be/bzF_ict2hKQ

Komt u ook? Vrede en alle goeds, Ronald Dashorst

U kunt zich opgeven via: Aanmeldformulier The Armed Man: A Mass For Peace (google.com)

Boekjes waarmee u toegang krijgt tot dit concert zijn €10,- per persoon. Inschrijven via de link hierboven. Na het invullen van het formulier zal u een email ontvangen met de gegevens voor het doen van de betaling.