bisdombedevaart Lourdes 2023

29 april 2023, 00:00 uur
Locatie: H. Antonius Abt Loenen-Eerbeek

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert in 2023 voor de vijfde keer een diocesane bedevaart naar Lourdes. Bedevaartorganisatie Huis voor de Pelgrim heeft deze week de prijzen voor deze Lourdesbedevaart bekend gemaakt. De Diocesane Werkgroep Bedevaarten is gezien de sterk gestegen energieprijzen blij met dit aanbod: € 995 per persoon (TGV / vliegtuig / bus).

De TGV reis is van 29 april t/m 6 mei 2023, de vliegreis van 29 april t/m 4 mei 2023 en de busreis is van 27 april t/m 5 mei 2023. Het bedrag (€ 995 p.p.) is op basis van een tweepersoonskamer in een 3*hotel. Jongeren (tussen de 12 en 25 jaar) betalen € 695 p.p. op basis van een tweepersoonskamer in een 3* hotel. De toeslag voor een eenpersoons kamer is € 170.
“Het Aartsbisdom Utrecht vindt het erg belangrijk om kinderen, jongeren en gezinnen de mogelijkheid te geven deel te nemen aan deze bedevaart,” zo meldt de Diocesane Werkgroep Bedevaarten. “Voor deze deelname zijn er prijsafspraken gemaakt en zijn er subsidiemogelijkheden. Hiervoor kunnen belangstellende jongeren en gezinnen per mail contact opnemen met Ben Lokate van het aartsbisdom: lokate@aartsbisdom.nl.

Parochies of groepen die met een andere bedevaartorganisatie deze reis zullen maken, zijn van harte welkom om zich aan te sluiten. Ook zijn personen en groepen van buiten het aartsbisdom welkom. “We willen in Lourdes met één mooie grote groep ons geloof vieren en de onderlinge band versterken,” aldus Cornelissen. “Deze bisdombedevaart belooft weer een heel mooie reis te worden. Aan de eerste vier reizen namen pelgrims, van jong tot oud, uit alle parochies van het aartsbisdom deel.”
Inmiddels weet de organisatie van deze bedevaart van de nodige parochies of ze gaan deelnemen, wie de groepsleider en de begeleidende pastorale kracht zullen zijn en met hoeveel pelgrims de parochie hoopt te gaan. Het nemen van opties kan in overleg met de projectleider van het Aartsbisdom Utrecht, Ben Lokate (e-mail: lokate@aartsbisdom.nl) of bij de projectleider bij het Huis voor de Pelgrim, Sabine Gerardts (e-mail: s.gerardts@huisvoordepelgrim.nl). Mochten er vragen zijn neem dan contact op met een van beiden. Ook kan met hen besproken worden welk hotel de voorkeur heeft, maar ook welke parochies willen samenwerken.

Meer informatie:
– www.aartsbisdom.nl/lourdes