Bijbel lees estafette

18 mei 2024, 14:00 - 16:00 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Zaterdag voor Pinksteren willen wij het hele Marcusevangelie lezen in de verschillende talen van onze parochianen. Zoals wij lezen in de handelingen van de apostelen:

‘Toen de dag van Pinksteren aanbrak kwam uit de hemel een hevige wind opsteken en een vuur dat zich op ieder van hen neerzette, zij werden vervuld van de heilige Geest en begonnen te spreken in vreemde talen, zodat iedereen in hun eigen taal hoorde over Gods grote daden’.

Laatste oproep: wil je ook lezen in je eigen taal geef je dan op r.dashorst@franciscusparochie.com

Wil je de blijde Boodschap horen in je eigen taal, wees van harte welkom. We horen het evangelie in het Arabisch, Frans, Engels, Portugees, Spaans, Kroatisch, Afrikaans, Oekraïens, Vietnamees en nog enkele andere talen, maar ook in het Nederlands. Daarna vieren wij om 16.30 uur Eucharistie en nadien willen wij samen eten delen van uit de verschillende landen.

Dus ook de oproep om eten mee te brengen uit het land van afkomst. Zo ervaren wij op de vooravond van Pinksteren dat we een wereldkerk zijn en over de grenzen van de taal elkaar ontmoeten als broeders en zusters verbonden door de heilige Geest.

Zaterdag 18 mei van 14.00 tot 16.00 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk

Namens Pastoraatsgroep en pastoresteam,