photo of music score

Adventsconcert in de Onze Lieve Vrouwekerk

10 december 2023, 16:00 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Cappella Fontana is een vocaal ensemble van 12 zangers onder leiding van Dik de Weger. Zij geven – met medewerking van organist Fons Kronenberg – op 10 december om 16.00 uur een concert in de Onze Lieve Vrouwekerk in Apeldoorn. Op het programma staat muziek voor de Adventsperiode van bekende componisten zoals Bach, Brahms en Britten, Byrd en Sweelinck. Tussen die bekende namen staat die van Gerrit Jan Niemeijer uit Groningen, een componist van liturgische muziek. Hij schreef een cyclus op basis van teksten voor de aanloop naar Kerst die bekend staan als de O-antifonen. De combinatie van middeleeuwse teksten in een modern muzikaal jasje leidt tot prachtige verstilde muziek met kruidige harmonieën, kortom een werk dat meer bekendheid verdient!

Het concert op 10 december begint om 16.00 uur en de entree is 10 euro.