Aartsbisdom: driedaagse bedevaart naar Echternach

29 mei 2023, 00:00 uur

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert op 29 (Tweede Pinksterdag), 30 én 31 mei 2023 een busbedevaart naar Echternach in Luxemburg. Daar wordt bij het graf van Sint Willibrord, de eerste aartsbisschop van Utrecht en de apostel van Nederland, de ‘Springprocessie’ gehouden. Daaraan neemt ook deze groep pelgrims deel. De pelgrims verblijven in hotel Koch-Schilt in Irrel, vlakbij Echternach.

Het is de eerste keer dat het Aartsbisdom Utrecht een driedaagse bedevaart naar Echternach organiseert. “We vertrekken op 29 mei vanuit Deventer via Utrecht naar de H. Amelbergabasiliek in Susteren, waar we de Eucharistie vieren. ‘s Middags reizen we door naar het hotel; na het diner gaan we naar Echternach voor het plechtig Lof in de basiliek,” zo meldt de Diocesane Werkgroep Bedevaarten. “Op 30 mei wonen we na het ontbijt de plechtige Eucharistieviering bij in de basiliek om daarna deel te nemen aan de Springprocessie. De middag en avond (na het diner in het hotel) zijn ter vrije besteding. De volgende ochtend vertrekken we naar Trier en reizen vervolgens door naar Thorn, waar we de Eucharistie vieren en de abdijkerk bekijken.”
Na de warme maaltijd in Thorn volgt de slotetappe huiswaarts: de geplande aankomst is rond 20.00 uur in Utrecht en rond 21.00 uur in Deventer. De reisleiding en pastorale begeleiding zijn in handen van vicaris Cornelissen.

Prijs: € 245 p.p. (o.b.v. een tweepersoonskamer en halfpension; toeslag eenpersoonskamer (zeer beperkt beschikbaar): € 50). Voor informatie en opgave: Diocesane Werkgroep voor Bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht, Ben Lokate, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl.

Meer informatie en aanmelden: Klik hier