Afscheid pastoor Daggenvoorde

17 oktober 2024

Dat was het dan…  á Dieu, Paul!

Zondag 13 oktober 2024, al rond half 9 ‘s morgens, lopen de eerste mensen de Jacobuskerk in Enschede binnen. Om zeker te zijn van een goede zitplaats. De verwachting is dat het druk zal worden. En dat wordt het. Om half 10 zitten de banken nagenoeg vol.
Jong en oud komt, omdat pastoor Paul Daggenvoorde deze ochtend in de Eucharistieviering afscheid neemt van de parochies Zuidoost Twente en omgekeerd de parochianen dus ook afscheid nemen van hem.

Het wordt een prachtige viering. Nog één keer een bevlogen overweging, met een boodschap om mee te nemen: “Voor God is alles mogelijk.” Vóór de slotzegen schetst vicevoorzitter Joop Hassink de zes jaren van het pastoorschap van Paul: waardering alom. Na afloop vormt zich een lange, lange rij mensen. Nog één keer handen schudden, nog snel even iets uitwisselen. Dag, tot ziens, het ga je goed, bedankt…..

Het is voorbij. Einde van een tijdperk. Een tijdperk om met grote dankbaarheid op terug te kijken. In zes jaar is een stevig fundament gelegd, waar de parochies Zuidoost Twente  op verder kunnen bouwen. Met een nieuwe pastoor, die hopelijk in januari kan starten en het stokje dan overneemt.

Veel dank Paul voor je wijsheid, steun, aandacht, inzet, knorrigheid als het nodig was, maar bovenal voor het feit dat je ruim zes jaar onze pastoor wilde zijn. We bidden dat de roeping die je voelt en het pad dat je gaat tot zegen mag zijn. Dat je door de Benedictijnse spiritualiteit Gods nabijheid nóg meer mag ervaren…
Van harte vrede en alle goeds gewenst in de abdij!

Bron: www.rkzuidoosttwente.nl