Open Parochie Avond in Twello verrassend goed bezocht

10 september 2024

Afgelopen woensdag 4 september was er in Twello een open parochie-avond georganiseerd door het pastoraal team en kerkbestuur. Deze avonden (ook in de anderen kerken) zijn bedoeld om het team en bestuur inzicht te geven van in wat er leeft onder de parochianen.

Hun zorgen, wensen, ideeën, frustraties etc. Alles is bespreekbaar. Alle parochianen waren daarbij uitgenodigd. Een 20 tal hadden de moeite genomen om aanwezig te zijn, en dat aantal was een mooie verrassing.

Een keur van onderwerpen zijn besproken.

• Indeling in de kerk van het koor en sacristie.
  • De visie van het pastoraal team op de toekomst.
  • Financiële situatie van de parochie
  • Aandacht voor onze begrafenis rituelen
  • Plaats van onze kerk in de plaatselijke samenleving.
  • Introductie van onze nieuwe vertrouwenspersoon: Dorise van Driel
  • Inzicht in de opzet van de “missionaire “parochie zoals beschreven in het boek van Dhr. Mallon

Kortom, een goed gevulde avond, alles onder de bezielende leiding van Pastoor ten Have, en een reden te meer om dit soort avonden vaker te plannen.