Meld je aan voor het Vormsel!

27 juni 2024

In de Nederlandse katholieke kerken is het gebruikelijk dat 12-jarige kinderen, die gedoopt zijn en hun eerste communie hebben gedaan, een uitnodiging krijgen voor het voorbereidingstraject van het vormsel. Maar niet in alle katholieke tradities is dat zo. Soms wordt het sacrament van het vormsel al gegeven bij de doop, of is het gebruikelijk dat het op latere leeftijd wordt toegediend.

In onze kerk kennen we veel nationaliteiten. Dat maakt ook dat we een wereldkerk zijn. En we willen graag aansluiten bij de diverse tradities. Na de zomervakantie gaan de uitnodigingen voor de 12 jarigen er weer uit. Maar misschien behoort uw kind of tiener tot de groep die geen uitnodiging krijgt, maar wel het sacrament van het vormsel wil ontvangen, of in ieder geval daar over na wil denken en zich wil voorbereiden om daarna een beslissing te nemen.

Geef uw kind/ tiener dan alvast op! We hopen na de zomer weer met een 12 jarige groep EN met een tienergroep te kunnen starten. Stuur een mail naar kindenkerk@franciscusparochie.com o.v.v. naam, achternaam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, geboortedatum. Dan neem ik contact op!

Mariska Litjes (medewerker Kind & Kerk)