Jaarprogramma 2023-2024 voor jongeren

In het seizoen 2023-2024 heeft Jong Aartsbisdom Utrecht “eindelijk weer” een volledig jaarprogramma, zo heeft jongerenwerker Sarah Mijhad bekendgemaakt. Mijhad: “Op de kalender staan een hoop verschillende activiteiten.”

Ze vertelt enthousiast: “We beginnen het nieuwe seizoen met helpen bij de diocesane gezinsdag. Dit is een nieuw initiatief van vicaris Cornelissen en mijn collega huwelijk & gezin Elise Bangma. We zoeken nog jongeren die willen helpen met het kinder -en tienerprogramma. Er liggen flyers in de eucharistische centra en je kunt hier meer lezen over deze dag.”

Vervolgens noemt Mijhad de Katholieke Jongeren Dag begin november, de diocesane Wereldjongerendag op 26 november en de WJD@Home in januari. Dan is er in 2024 ook eindelijk weer een dag speciaal voor vormelingen, vertelt ze. “Dit keer organiseren we de bijeenkomst centraal voor alle vicariaten van het Aartsbisdom Utrecht en komen we samen in de St. Catharinakathedraal in Utrecht. De rest van de middag is er de mogelijkheid te kiezen uit allerlei verschillende activiteiten. Schrijf deze dag dus zeker in je agenda als je vanaf dit najaar je vormsel gaat ontvangen en regel alvast de papa’s en de mama’s om de tieners te brengen en te begeleiden. Het belooft een prachtige dag te worden.”
Aan het einde van het seizoen staat een slotviering gepland. “Zal de barbecue in de bisdomtuin ook een traditie worden? Meer informatie over deze dag verwachten we in het nieuwe jaar te kunnen delen,” zo blikt Sarah Mijhad vooruit.

Oproep
Pastoors en parochievrijwilligers die een activiteit voor jongeren organiseren en daar hulp bij willen en/of het leuk vinden dat jongeren vanuit heel het aartsbisdom aansluiten, kunnen contact opnemen met Sarah Mijhad: “Misschien is er nog wel meer mogelijk!”

Op de poster is te zien dat Jong Aartsbisdom ook te volgen is via Facebook en Instagram. Voor wie als eerste op de hoogte wil zijn van alle activiteiten stuurt Sarah Mijhad bovendien per whatsapp informatie over de activiteiten rond.
“Wilt u graag deze poster ontvangen om op te hangen in uw kerk, pastorie of andere geschikte plek waar jongeren hem kunnen zien? Stuur dan een e-mail naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl met adres, hoeveel stuks en waarom u de poster graag wilt ontvangen,” aldus Sarah Mijhad tot besluit.

• Klik op de afbeelding hieronder (of hier) om de jaarkalender te downloaden
  • Voor meer informatie over de aangekondigde activiteiten, klik hier

Bron: www.aartsbisdom.nl