Vakantiegeld Samen Delen: omdat we geloven in delen!

6 juli 2023
Een mooi resultaat

De bereidheid tot delen groeit. Dat merken we bij de actie Vakantiegeld Samen Delen, waarin 32 kerken in de gemeente Apeldoorn samenwerken. In totaal is er € 207.528, – euro gedeeld. Dat is nog weer meer dan het jaar ervoor, terwijl er bij de actie ‘Apeldoorn geeft warmte’ ook al anderhalve ton was ingezameld. Als organisatie zijn we er dankbaar voor.

Er zijn in totaal 899 aanvragen goedgekeurd, waarmee we ruim tweeduizend mensen bereiken (waaronder 900 kinderen). Het gemiddelde bedrag dat een huishouden ontvangt is 230 euro.

Aandacht voor elkaar

De afgelopen week zijn ongeveer 200 vrijwilligers op pad om het vakantiegeld uit te delen, vanuit onze parochie zijn we met 4 personen op pad geweest. En als we bij de mensen thuis zijn, merk je dat zij het geld hard nodig hebben, in deze tijden van hogere energieprijzen en duurdere producten in de supermarkt.

Het delen van het vakantiegeld wil vooral een teken van verbondenheid zijn van mens tot mens. Uiteindelijk gaat het om persoonlijk contact en aandacht voor elkaar. De actie wil het vertrouwen in mensen versterken dat kerken plaatsen zijn waar je gezien wordt en waar je welkom bent als mens, wie je ook bent.

Dank u wel!

We danken alle gevers en aanvragers voor het grote vertrouwen in deze actie en voor het geloof in samen delen!

We wensen u een fijne zomer!

Namens de Pastoraatsgroep Apeldoorn

Rens Smit